سوالات متداول توسعه‌دهندگان

حساب توسعه‌دهنده

۱. چگونه در مایکت حساب توسعه دهنده بسازم؟

شما می‌توانید از طریق پنل توسعه‌دهندگان مایکت ثبت نام کرده و برنامه خود را بارگذاری نمایید. در انتخاب ایمیل دقت نمایید؛ اگر به هر دلیلی مشکلی در این مورد بوجود آید، متاسفانه کمکی از ما ساخته نیست.

۲. رمز عبور خود را فراموش کرده ام. راه حل چیست؟

به آدرس پنل توسعه‌دهندگان مراجعه کرده و گزینه فراموشی رمزعبور را انتخاب نمایید.

تسویه‌حساب

۱. شماره شبا برای تسویه ندارم. چکار کنم؟

متاسفانه راه دیگری وجود ندارد. تنها راه تسویه‌حساب از طریق شماره شبا است. معمولا می‌توانید از طریق سایت بانک مربوطه، شماره شبا را دریافت کنید.

۲. می‌توانم از شماره شبای شخص دیگری برای تسویه‌حساب استفاده نمایم؟

خیر، تمامی اطلاعات اعم از نام و نام‌خانوادگی، شماره ملی و شماره شبای صاحب حساب باید یکسان باشد.

۳. کارت ملی برای اسکن کردن در دسترس نیست. چکار کنم؟

اگر شماره شناسنامه با شماره ملی‌تان یکسان باشد، در این صورت می‌توانید از اسکن تصویر شناسنامه استفاده نمایید.

۴. زمان تسویه‌حساب چه وقت است؟

در پایان هر ماه شمسی اگر حساب شما به حد نصاب 50،000 تومان رسیده باشد، مبلغ به حسابتان واریز خواهد شد.

۵.چگونه درخواست‌تسویه حساب بدهم؟

اگر در پایان هر ماه شمسی حساب شما به 50،000 تومان رسیده باشد، تسویه حساب بصورت خودکار انجام می‌شود و نیازی به ارسال درخواست نمی‌باشد. در غیر اینصورت و یا اگر در نیمه ماه (15ام ماه) تمایل به تسویه‌حساب داشتید میتوانید از طریق پنل، سربرگ مالی «تقاضای تسویه حساب» را ارسال نمایید.

مدیریت برنامه‌ها

۱. زمان بارگذاری apk برنامه، خطای «برنامه‌ای با این شناسه ثبت شده است» دریافت میکنم به چه معنا می‌باشد؟

این خطا زمانی رخ می‌دهد که پکیج‌نیم (نام شناسه) برنامه پیش از این در مایکت ثبت شده باشد. در این حالت می‌توانید پکیج‌نیم را تغییر داده و مجدد اقدام به بارگذاری نمایید.

اگر مطمئن هستید که برنامه متعلق به شماست و پیش از آن در مایکت برنامه را ثبت نکرده‌اید، در این صورت از طریق پنل، بخش ارتباط با مدیریت «واحد پشتیبانی» موضوع را مطرح نمایید.

۲. زمان بارگذاری برنامه خطای «تکراری بودن نسخه» دریافت می‌کنم راه حل چیست؟

در این صورت باید کد نسخه را یک شماره بالا برده و سپس اقدام به بارگذاری نمایید.

۳. آیا امکان تبدیل قیمت برنامه رایگان به پولی وجود دارد؟

طبق راهنمای انتشار برنامه‌ها چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود.

۴. آیا امکان حذف یک برنامه وجود دارد؟

شما می‌توانید از طریق پنل خود اقدام به غیرفعال کردن برنامه نمایید تا از دسترس کاربران خارج شود و بعد از آن می‌توانید برنامه را بایگانی کرده تا در لیست برنامه‌هایتان نمایش داده نشود. دقت نمایید این عمل غیرقابل بازگشت است و امکان بارگذاری مجدد با همان پکیج نیم در مایکت وجود ندارد.

۵. برنامه‌ام را منتشر کرده‌ام ولی قصد دارم تغییراتی در آن ایجاد کنم. چه کنم؟

ازطریق پنل، در هر زمان و هر بخشی از برنامه، می‌توانید تغییر مدنظرتان را ایجاد کرده سپس برای بررسی دوباره و تائید مدیریت آن را ارسال نمایید.

۶. چه مدت زمان می‌برد تا یک برنامه بررسی شود؟

برای بررسی برنامه‌ها پنج روز کاری در نظر گرفته‌شده‌است. (پنج شنبه و جمعه روز کاری محسوب نمی‌شود.)

۷. «غیرفعال» در پنل به چه معنی است؟

برنامه‌ها چهار وضعیت در پنل دارند : «فعال» به معنی تائید شدن برنامه است. «غیرفعال» به معنی رد شدن برنامه می‌باشد، و «در حال بررسی» که به معنی این است برنامه در پروسه بررسی می‌باشد و نتیجه آن هنوز مشخص نشده است، «ارسال نشده جهت بررسی» به این معنی که برنامه در حالت پیش نویش قرار دارد و هنوز آن را بررسی مدیریت ارسال نکرده‌اید.

۸. چطور می‌توانم پاسخ کاربران را در بخش نظرات بدهم؟

از طریق پنل وارد صفحه برنامه شده ، بخش رتبه بندی و نظرات میتوانید نظرات و امتیاز کاربران به برنامه خود را مشاهده و به آنها پاسخ دهید. نظرات شما در در مایکت با نام «توسعه دهنده» و متفاوت از سایر نظرات نمایش داده می‌شود.

۹. چرا برنامه من رد شده است؟

تمامی برنامه‌ها طبق راهنمای انتشار برنامه‌ها بررسی می‌شوند و نتیجه‌ی بررسی هر آنچه که باشد اعم از تائید یا رد برنامه، به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

در صورتی که اعتراضی به نتیجه بررسی برنامه دارید می‌توانید از طریق آدرس ایمیل developer@myket.ir و یا از طریق پنل، بخش ارتباط با مدیریت «واحد پشتیبانی» موضوع را مطرح نمایید.

۱۰. نحوهٔ تبلیغات و قرارگیری برنامه‌ها در صفحه اول مایکت چگونه است؟

نحوه قرارگیری برنامه‌ها در معیارهای نمایش برنامه‌ها در مایکت توضیح داده شده است و برنامه‌ها مطابق با سیاست‌های محتوایی مایکت در صفحه اول قرار می‌گیرد که هدف آن پاسخ به نیازهای روز کاربر و حمایت از برنامه‌های با کیفیت می‌باشد و فضای تبلیغاتی برای دریافت هزینه نیست.

در صورتی که پیشنهادی برای همکاری مشترک دارید با ایمیل marketing@myket.ir تماس بگیرید.

استفاده از API مایکت در برنامه

۱. آیا امکان تبلیغات درون‌برنامه‌ای در مایکت وجود دارد؟

شما می‌توانید از تبلیغات مگنت استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به آدرس http://magnet.ir/ مراجعه نمایید.

۲. چطور می‌توانم پرداخت درون‌برنامه‌ای مایکت را پیاده‌سازی نمایم؟

برای اطلاعات کامل به راهنمای خرید درون‌برنامه‌ای مراجعه نمایید.

۳. چطور می‌توانم در برنامه خود لینک نظر دادن به برنامه را بگذارم؟

برای اطلاع از اینتنت‌های مایکت به بخش اینتنت ها در پایگاه دانش مایکت مراجعه نمایید.