Back to Top

حساب‌کاربری

چرا حساب‌کاربری مایکت بسازم؟


با حساب‌کاربری می‌تونی:


چطوری حساب‌کاربری بسازم؟

ساختن حساب با اپلیکیشن مایکت:

بعد از باز کردن برنامهٔ مایکت، از منوی مایکت /مدیریت حساب رو انتخاب کن. برای ساخت حساب‌کاربری کافیه (ایمیل/ تلفن/تلگرام) خودت را وارد کرده، و در آخر کد‌شناسایی که بدستت رسیده رو وارد کنی.

ساختن حساب با سایت:

ابتدا با مرورگر گوشی‌ت وارد سایت مایکت www.myket.ir شو بعد از منوی مایکت / ورود / از این بخش گزینه " عضو مایکت نیستید؟" رو انتخاب کن، با وارد کردن ایمیل و رمز دلخواه، حساب مایکتی‌ت رو بساز.


رمز حساب‌کاربری رو فراموش کردم

ابتدا وارد سایت مایکت شو از بخش ورود به حساب گزینه "رمز مایکت را فراموش کرده‌اید؟" انتخاب کن. در مرحلهٔ بعد ایمیل خود که قبلا حساب ساختی رو وارد کن . در این مرحله رمز جدید به ایمیل شما ارسال میشه.
یادت باشه بعد از اینکه رمز بدستت رسید باید ابتدا از قسمت حساب کاربری تغییر گذر واژه رو انتخاب کنی.


کد ‌شناسایی(فعال‌سازی) رو دریافت نمی‌کنم

کد شناسایی(فعال‌سازی) بعد از ساخت حساب ارسال می‌شه، اگه کد‌ شناسایی بدستت نرسید با اتمام زمان تعیین شده گزینهٔ "ارسال مجدد کد" را انتخاب کن.


اطلاعات حساب‌کاربری‌م (ایمیل/تلفن/ تلگرام) رو حذف کردم

اگه با (ایمیل/تلفن/تلگرام) از مایکت خرید کرده باشی یکی از رسید خریدهات رو با ایمیل Support@myket.ir یا از بخش تماس با ما ارسال کن تا پیگیری کنیم و اطلاعات حسابت رو برگردونیم.


به اطلاعات حساب‌کاربری‌م (ایمیل/تلفن/ تلگرام) دسترسی ندارم

اگه با (ایمیل/تلفن/تلگرام) از مایکت خرید کرده باشی باید لیست خرید‌هات و شماره کارت بانکی‌ که باهاش خرید رو انجام دادی با ایمیل Support@myket.ir یا از بخش تماس با ما ارسال کنی تا از طریق بانک پیگیری کنیم. بعد از تاییدِ این موضوع، حساب‌کاربری جدیدت رو برای ما ارسال کن تا خریدهات رو به اون منتقل کنیم.


خرید و پرداخت

چطور از مایکت خرید کنم؟

می‌تونی با یکی از روش‌های زیر برنامه‌ یا محصولات درون برنامه‌ای بخری:

روش اول: خرید با اعتبار مایکت

با این روش فرآیند خرید بسیار ساده می‌شه. فقط کافیه دکمه خرید رو انتخاب کنی بعد برنامه خریداری میشه. اگه اعتبار مایکتی نداری از منوی مایکت/پروفایل رو انتخاب کن در ادامه در بخش اعتبار گزینه "افزایش+" رو انتخاب کن

روش دوم: خرید با پرداخت بانکی از داخل برنامه مایکت

با هر کارت بانکی که به شبکهٔ شتاب متصل باشه، امکان خرید از مایکت وجود داره. با داشتن مشخصات زیر از کارت بانکی‌ت، می‌تونی خرید کنی:
شماره کارت
رمز دوم کارت (رمز اینترنتی)

روش سوم: خرید از طریق سایت مایکت

تو می‌تونی پرداخت رو در سایت مایکت انجام بدی و برنامه رو در گوشی‌ت دریافت کنی. کافیه در سایت مایکت/ بخش ورود به حساب‌کاربری/ ایمیل‌ت رو وارد کنی. بعد در صفحهٔ برنامهٔ مورد نظرت گزینهٔ "دریافت برنامه" را انتخاب کن و پرداخت رو با یکی از درگاه‌ها انجام بده. در آخر در گوشی‌ت برنامهٔ مایکت رو باز کن، و از منوی مایکت/ لیست برنامه‌های من برنامهٔ خریداری شده رو دانلود کن یا با جستجو، برنامه رو پیدا کرده و دانلودش کن.

توجه داشته باش همون ایمیلی رو که در سایت وارد کردی؛ در برنامه‌ٔ مایکت از منوی مایکت/مدیریت حساب وارد کرده باشی.

روش چهارم: پرداخت با اعتبار سیم‌کارت(رایتل-ایرانسل)

برای پرداخت از اعتبار سیم کارت ابتدا شماره موبایل‌ت رو از منوی مایکت/ مدیریت حساب/ ثبت می‌کنی. با این کار موقعِ خرید، درگاه مربوط به اپراتور مربوطه (رایتل یا ایرانسل) نمایش داده می‌شه.


کد‌ هدیه چیست و چطور می‌تونم تهیه‌ش کنم؟

کد‌ هدیه، نوعی اعتبار مایکتیه. می‌تونی از منوی مایکت / بخش کد‌ هدیه / خرید کارت هدیه، برای دوستات کارت هدیه مایکتی بخری و براشون ارسال کنی. برای استفاده از این کارت‌ها هم از منوی مایکت / گزینهٔ کد‌ هدیه رو انتخاب کرده بعد کدِ روی کارت هدیه رو وارد کن تا اعتبار مایکتی‌ت زیاد بشه.


برنامه‌هایی که خریدم رو کجا ببینم؟

از منوی مایکت/ برنامه‌های من/ خریده شده‌ها می‌تونی برنامه‌‌هایی که خریدی رو ببینی.

توجه داشته باش حتما با همون حساب‌کاربری (ایمیل/تلفن/تلگرام) که خرید کردی وارد مایکت بشی.


پول از حسابم کم شد اما برنامه رو دریافت نکردم

به منوی مایکت/ برنامه های من/خریده شده ها/ سابقهٔ خرید برو:
اگه خریدت موفق ثبت شده از منوی مایکت/ برنامه‌های من/ خریده شده‌ها برنامه‌رو می‌تونی دانلود کنی.
اگه خریدت ناموفق ثبت شده طبق قانون بانک بعد از ۷۲ ساعت پول به حسابت برمی‌گرده. اگه برنگشت از بخش تماس با ما به ما اطلاع بده.


می‌خوام گوشی‌م رو عوض کنم برنامه‌هایی که قبلا خریدم چطور منتقل کنم؟

قبل از تعویض گوشی از منوی مایکت/مدیریت حساب/ پایینِ صفحه گزینهٔ خروج از حساب‌کاربری رو انتخاب کن.

در گوشی جدیدت با همون حساب‌کاربری (ایمیل/تلفن/تلگرام) که خرید کردی؛ وارد مایکت شو و از منوی مایکت/ برنامه های من/ خریده شده‌ها می‌تونی برنامه‌‌هایی که خریدی رو دانلود کنی.
برای محصولات درون برنامه‌ای هم با همون حساب‌کاربری (ایمیل/تلفن/تلگرام) که خرید کردی وارد مایکت شو بعد به برنامهٔ مورد نظرت برو و محصولی که خریده بودی رو دریافت کن.


چطور خرید درون‌برنامه‌ای انجام بدم؟

خرید درون‌برنامه‌ای کاملاً شبیه خرید عادی برنامه‌س؛ فقط برای خرید درون‌برنامه‌ای؛ از درون برنامه یا بازی، به صفحهٔ پرداختِ مایکت هدایت شده و بعد از انجام عملیاتِ خرید، دوباره به محیط برنامه یا بازی برمی‌گردی.

خرید درون‌برنامه‌ای، در گوشی‌های دیگه‌ت هم قابل استفاده هستن؛ فقط باید روی اون گوشی‌ها هم مایکت نصب باشه و به حساب‌کاربری‌ت(ایمیل/تلفن/تلگرام) که خرید رو با اون انجام دادی، وارد بشی.

برای دیدن لیست خریدهای درون‌برنامه‌ای می‌تونی به منوی مایکت/ برنامه‎های من/خریده شده‌ها/ سابقهٔ خرید بری.


پرداختِ من موفق بود، اما محصول رو دریافت نکردم

اگه محصولی که خریدی فعال نشده، از قسمت سابقه خرید، رسید خریدِ موفق‌ت رو پیدا کن و گزینهٔ گزارش خطا رو انتخاب کن، تا مشکل برای سازنده ارسال بشه. پاسخ سازنده رو می‌تونی از بخش پیام‌ها در منوی مایکت ببینی.


چطور می‌تونم اعتبار حساب‌کاربری‌م رو به حساب بانکی برگردونم؟

اگه اعتبار مایکتی‌ت رو اشتباه شارژ کردی جای نگرانی نیست! کافیه با همان اطلاعات حساب‌کاربری‌ت(ایمیل/تلفن/تلگرام) که در مایکت ثبت‌نام کردی از بخش تماس با ما، درخواست خودت رو ارسال کنی. اطلاعات زیر حتما ارسال بشه:

نام و نام‌خانوادگی، شماره شبای حساب بانکی، نام بانک صاحب حساب، مبلغ واریزی

متاسفانه در حال حاضر واریز مبالغ تنها یک‌بار در ماه انجام می‌شه بنابراین ممکنه با توجه به تاریخ درخواستت این‌کار چند هفته طول بکشه. از صبوری‌ت ممنونیم .


کاربرد اعتبار مایکتی چیه و چطور می‌تونم اعتبار مایکتی‌م رو افزایش بدم؟

در این روش، خرید بسیار ساده می‌شه. در خرید با اعتبار مایکتی کافیه رمز مایکتت رو وارد کنی و نیاز به وارد کردن اطلاعاتِ کارت بانکی در هر بار خرید نیست.
برای افزایش اعتبار مایکت از منوی مایکت/ حساب‌کاربری/ اطلاعات حساب‌کاربری/ گزینهٔ افزایش اعتبار را انتخاب کن. در مرحلهٔ بعد میزان اعتبارِ مورد نظرت رو انتخاب کرده و با یکی از درگاه‌ها پرداخت رو انجام بده.


چطور با اعتبار مایکتی‌م خرید کنم؟

برای خرید با اعتبار مایکتی‌ت کافیه به صفحهٔ برنامهٔ مورد نظرت بری، دکمهٔ دانلود رو بزنی. بعد از وارد کردن رمز مایکتت، گزینهٔ خرید رو انتخاب کنی.
توجه: اگه مبلغِ اعتبار مایکتی‌ت کمتر از قیمت برنامه بود؛ می‌تونی موقع پرداخت، گزینهٔ افزایش اعتبار و خرید رو بزنی. تا هم برنامه رو بخری و هم برای خریدهای بعدی‌ از اعتبارت استفاده کنی.


چطور پرداخت اینترنتی کنم؟

با هر کارت بانکی که به شبکه شتاب متصل باشه و بدون ساختن حساب‌کاربری؛ امکان خرید از مایکت وجود داره. با اطلاعات زیر می‌تونی خریدکنی: شماره کارت رمز دوم کارت (رمز اینترنتی)
توجه داشته باش در خرید بدون حساب‌کاربری، در صورتی که مشکلی پیش بیاد امکان پیگیری از سمت ما وجود نداره. (چطور حساب‌کاربری بسازم؟)
در صورتی که حساب‌کاربری داری؛ کافیه با وارد کردن (ایمیل/تلفن/تلگرام) وارد حسابت بشی. بعد از اون اگه اعتبار مایکتی‌ت به میزان قیمت برنامه نباشه، صفحهٔ انتخاب نوع پرداخت رو می‌بینی که با انتخاب گزینهٔ پرداخت اینترنتی وارد درگاه بانک شده و کافیه اطلاعات بانکی‌ت رو وارد کنی.
با موفقیت عملیات خرید، پس از مدت کوتاهی دریافت و نصب برنامهٔ خریداری شده شروع می‌شه.


می‌خوام هزینه رو با شارژ سیم کارت‌م پرداخت کنم

پرداخت با اعتبار سیم‌کارت(رایتل-ایرانسل)
برای پرداخت با اعتبار سیم‌کارت باید ابتدا شماره موبایل‌ت رو در بخش حساب‌کاربری/ اطلاعات حساب‌کاربری/ دسترسی به حساب ثبت کنی. بعد از ثبت شماره موبایل، موقع خرید درگاه مربوط به اپراتور مربوطه (رایتل و ایرانسل) نمایش داده می‌شه.
در حال حاضر، به دلیل محدودیت اپراتورها، خریدهای کمتر از ۲۰.۰۰۰ تومان رو با این روش می‌شه پرداخت کرد.


چطور از سایت خرید کنم؟

تو می‌تونی پرداخت رو در سایت مایکت انجام بدی و برنامه رو در گوشی‌ت دریافت کنی. کافیه در سایت مایکت/ بخش ورود به حساب‌کاربری/ ایمیل‌ت رو وارد کنی. بعد در صفحهٔ برنامه مورد نظرت گزینهٔ "دریافت برنامه" را انتخاب کن و پرداخت رو با یکی از درگاه‌ها انجام بده. در آخر در گوشی‌ت برنامهٔ مایکت رو باز کن، و از منوی مایکت/ لیست برنامه‌های من برنامهٔ خریداری شده رو دانلود کن یا با جستجو، برنامه رو پیدا کرده و دانلودش کن.

توجه داشته باش همون ایمیلی رو که در سایت وارد کردی؛ در برنامه‌ٔ مایکت از منوی مایکت/ مدیریت حساب هم وارد کرده باشی.


از برنامه‌ای که خریدم ناراضی‌ا‌م، چطور اون رو پس بدم؟(مای‌ گارانتی)

بعد از خرید برنامه، دکمهٔ "بازگشت پول" به مدت یک ساعت در بخش رسید‌های خرید (منوی مایکت / برنامه‌های من / خریده شده‌ها) قسمت سه نقطه سمت چپ رسید مورد نظر نمایش داده می‌شه تا در صورتی که از برنامه رضایت نداشته باشی با انتخاب دکمهٔ "بازگشت پول" ، مبلغ پرداختی به اعتبار مایکتی‌ت برگرده.

توجه داشته باش با بازگشت پول، فایل برنامه هم از گوشی‌ت حذف می‌شه و اینکه هر برنامه رو فقط یک‌بار می‌تونی پس بدی.
در یک روز حداکثر ۳ برنامه و در یک ماه حداکثر ۱۰ برنامه، قابل بازگشته.

دانلود، نصب و به‌روزرسانی برنامه‌ها

توصیه‌های امنیتی برای نصب برنامه‌ها

لازمه بدونی ویروس‌ها و تروجان‌ها در دنیای اندرویدی هم وجود دارن و ممکنه گوشی اندرویدی‌ت رو آلوده کنن! پس به موارد زیر دقت کن: ما در مایکت، برنامه‌های ارسالی رو با دقت کامل به دسترسی‌های اون بررسی و در صورت مشاهدۀ رفتار مشکوک؛ سریعاً نسبت به حذف برنامه اقدام می‌کنیم. علاوه بر این تمامی برنامه‌های مایکت با آنتی‌ویروسهای AMC Security، Dr.web، McAfee بررسی می‌شن تا بدون هرگونه ویروس و مشکلات امنیتی دیگه باشن.
در صورت مشاهدهٔ هرگونه رفتار مشکوک از هر برنامه، می‌تونی به مایکت گزارش بدی تا سریع توسط تیم ما بررسی شه.


دانلود زمان‌دار چطور کار می‌کنه؟

کافیه از منوی مایکت، قسمت "تنظیمات" دانلود زمان‌دار را فعالکرده، و زمان اجرای دانلود رو تنظیم کنی. در آخر دکمهٔ دانلود زمان‌دار رو که کنار دکمه‌ٔ "دانلود" وجود داره انتخاب کن تا برنامه به لیست دانلود زمان‌دار اضافه بشه.
در منوی مایکت؛ قسمت مدیریت دانلود هم بخشی به نام دانلود زمان‏‌دار وجود داره که می‌تونی برنامه‌‏هایی که در زمان تعیین شده باید دانلود بشن رو مشاهده و یا از لیست مربوطه حذف کنی.


به‌روز‌رسانی برنامه‌ها چطور انجام می‌شه؟

به‌روز‌رسانی برنامه‌های ایرانی توسط سازندهٔ اون انجام می‌شه. توجه داشته باش برای به‌روز‌رسانی برنامه‌های پولی حتما باید وارد حساب‌کاربری‌ت بشی تا نیاز به پرداختِ دوباره برای به‌روز‌رسانی نباشه.
در مورد برنامه‌های غیرایرانی هم تلاش می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن نسخهٔ جدید رو در اختیار مایکتی‌ها قرار بدیم.


برای به‌روزرسانی‌ها باید مبلغی پرداخت کنم؟

خرید هر برنامه یک‌بار کافیه و لازم نیست برای به‌روز‌رسانی‌‌ش مبلغ دیگه‌ای پرداخت کنی. اما برای به‌روزرسانی برنامه‌های پولی حتماً لازمه با همون حساب‌کاربری که برنامه رو خریدی وارد مایکت بشی تا نیاز به پرداخت هزینه برای به‌روزرسانی برنامه نباشه.
برای این که مطمئن بشی با همین حساب قبلا برنامه رو خریدی کافیه در قسمت برنامه‌های من، بخش خرید‌شده‌ها رو مشاهده کنی.


برنامه‌ای رو قبلا خریدم برای دانلود دوباره‌ش باید هزینه بدم؟

اگه خرید با حساب‌کاربری بوده؛ کافیه با همون حساب‌کاربری‌ وارد مایکت بشی و دانلود رو بدون پرداخت هزینه انجام بدی.


به‌روز‌رسانی هوشمند چیست؟

با به‌روزرسانی هوشمند (به‌روزرسانی دلتا) در حجم دانلودت صرفه‌جویی می‌شه به این صورت که فقط کدهای جدید بارگذاری می‌شه. یعنی اگه برنامه روی گوشی‌ت نصب باشه، برای بروزرسانی فقط تغییرات بارگذاری شده و نیاز به بارگذاری کل فایل نیست.
در صفحهٔ برنامه‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنن می‌تونی حجم تغییرات و میزان صرفه‌جویی در بارگذاری رو ببینی.


چرا نسخه‌ٔ بعضی از برنامه‌ها در مایکت بالاتر از گوگل‌پلی‌ه؟

همهٔ برنامه‌ها قبل از ارائه در مایکت توسط تیم پشتیبانی بررسی می‌شن. نسخه‌ای که در گوگل‌پلی نمایش داده می‌شه نسخهٔ سازگار با گوشیته نه نسخهٔ آخر برنامه. اما مایکت به دلیل تطابق با آخرین نسخه اندروید، نسخهٔ آخر برنامه رو ارائه میده.


در دانلود برنامهٔ خریداری ‌شده مشکل دارم

این مشکل معمولاً به چند دلیل ایجاد می‌شه که می‌تونی برای رفع‌ش، موارد زیر رو بررسی کنی:
در صورت رفع نشدن مشکل، از طریق بخش تماس با ما خطا رو ارسال کن.


برنامه پس از دانلود نصب نمی‌شود، چه کار کنم؟

این موضوع می‌تونه به چند دلیل باشه:


چرا بعضی اوقات سرعت دانلود پایینه؟

سرعت دانلود مربوط به شبکه اینترنته و متاسفانه این مشکل از سمت ما قابل پیگیری نیست معمولا به دلایلی خارج از کنترل ما، مثل کندی سراسری اینترنت یا مشکل سرویس‌دهنده اینترنت، این مشکلات به‌وجود میاد. اما اگه مشکل کندی سرعت رو فقط در مایکت داری و در برنامه‌های دیگه نمی‌بینی کافیه از بخش "تماس با ما" این موضوع را به ما اطلاع بدی.


چرا برای بعضی از برنامه‌ها در قسمت دانلود "ناسازگار" نوشته شده؟

برنامه‌ها برای نصب روی گوشی نیازمندی‌هایی دارن، اگه بعضی از برنامه‌ها ناسازگارند، نسخه‌ٔ مناسب گوشی‌ت توسط سازنده ارائه نشده یا در مایکت وجود نداره. در صورتی که نسخهٔ اندروید و گوشی‌ت با برنامه مورد نظر ناسازگار باشه، در صفحهٔ برنامه به جای گزینهٔ نصب عبارت «ناسازگار» نشون داده می‌شه.


برنامه‌ها

چرا نظرم منتشر نشده ؟

در مایکت نظراتی که شامل موارد زیر باشه رد شده و منتشر نمی‌شه:


چرا نمی‌تونم روی بعضی از برنامه‌ها نظر بدم؟

نظردهی فقط برای برنامه‌هایی که روی گوشی‌ت نصب کردی ممکنه و باید حساب‌کاربری هم داشته باشی. (چطور حساب‌کاربری بسازم؟)


لایک و دیس‌لایک نظرات برام ثبت نمی‌شه

برای اینکه بتونی یک نظر رو لایک یا دیس‌لایک کنی باید:
  1. وارد حساب(ایمیل/تلفن/تلگرام) مایکتی‌ت بشی.
  2. برنامهٔ مورد نظر روی گوشی‌ت نصب باشه.


چطور برنامه‌ای رو نشان کنم؟

امکان نشانه‌دار کردن برنامه‌ برای اینه که بعدا به اون برنامه دسترسی سریعتری داشته باشیم. برای این کار در صفحه برنامهٔ مورد نظرت، بالای صفحه، آیکون نشان‏کردن وجود داره.
برای دیدن لیست برنامه‌هایی که نشان کردی؛ کافیه وارد حساب‌کاربری‌ت بشی، و از منوی مایکت/ برنامه‌های من / بخش نشان‌شده‌ها بهشون دسترسی داشته باشی.
برای حذف یک برنامه از لیست نشان‌شده‌ها؛ سه نقطهٔ مقابلِ اسم برنامه رو در همین لیست لمس کن و بعد گزینهٔ «حذف نشان» رو بزن. برنامه از حالت نشان‌شده خارج می‌شه.


چرا توضیحات بعضی از برنامه‌ها فارسی نیست؟

به دلیل تعداد زیاد برنامه‌‏ها برای این‌کار به زمان بیشتری نیاز داریم، تا الان توضیحات خیلی از برنامه‌ها فارسی شده و تلاش می‌کنیم در آینده توضیحات همهٔ برنامه‌ها به فارسی ارائه بشه.

اگه تو هم زبان‌ت خوبه می‌تونی در این‌کار با ما همکاری کنی. در صفحهٔ اول مایکت به بنر چالش ترجمه برو.


چطور برنامه‌های رو خارجی رو ترجمه کنم؟(چالش ترجمه)

از اونجایی که برنامه‌های خارجی، روزانه به مایکت اضافه می‌شن و تعدادشون خیلی زیاده؛ امکانی رو فراهم کردیم تا برنامه‌های پردانلود توسط مایکتی‌ها ترجمه بشه. در صفحه اول به بنر چالش ترجمه برو و برنامه‌ای رو که می‌خوای ترجمه کنی انتخاب کن. روی دکمهٔ ترجمه بزن و متن ترجمه رو بنویس.

همهٔ ترجمه‌ها توسط پشتیبانی بررسی می‌شن و در صورت تایید همراه با عکس پروفایل مترجم در صفحهٔ همون برنامه نشون داده می‌شه.


چطور می‌تونم با توسعه‌دهندهٔ یک برنامه‌ تماس بگیرم؟

برنامهٔ مایکت رو باز کن. در صفحه جزئیات هر برنامه، اطلاعات تماس توسعه‌دهنده‌ در پایین صفحه نوشته شده.


یک برنامه اندرویدی می‌خوام، چطور اون رو پیدا کنم؟(جستجوی پیشرفتهٔ مایکت)

مایکت رو باز کن. در بالای صفحه اول، روی آیکون جستجو کلیک کن. می‌تونی اسم برنامه‌ٔ مورد نظرت رو به انگلیسی یا فارسی بنویسی.
اگه اسم برنامه رو نمی‌دونی و دستهٔ خاصی از برنامه‌ها مدنظرته مثل برنامه‌های رایگان، دیتاردار، فقط ایرانی و... می‌تونی فیلتر رو انتخاب کنی تا فقط در اون دسته جستجو کنه.
اگه بعد از جستجو، برنامه‌ای که خواستی در مایکت نبود؛ کافیه گزینهٔ جستجوی بیشتر رو بزنی تا از گوگل‌پلی واست پیداش کنیم.


چطور برنامه‌ٔ درخواستی‌م رو به مایکت اعلام کنم؟

با جستجوی پیشرفتهٔ مایکت می‌تونی برنامه‌های خارجیِ رایگان رو مستقیما خودت از گوگل پلی درخواست بدی. کافیه بعد از جستجو در مایکت، اگه برنامه‌ای که خواستی پیدا نشد؛ گزینهٔ جستجوی بیشتر رو بزنی تا بعد از جستجو در گوگل‌پلی درخواست اضافه شدن برنامه‌ٔ مورد نظرت رو بدی.

اگه برنامهٔ پیشنهادی‌ت ایرانیه یا خارجیِ پولی ؛ لازمه توسعه‌دهنده، برنامه رو برای ما ارسال کنه به همین دلیل لطفا اسم دقیق برنامه و سایت یا مارکتی که برنامه در اون وجود داره، برای ما از تماس با ما ارسال کن تا پیگیری بشه.


چطور به فایل‌های نصب برنامه‌ها دسترسی داشته باشم؟

از منوی مایکت / تنظیمات / قسمت مدیریت حافظه، گزینهٔ «نگه‌داشتن فایل نصب برنامه» رو فعال کن تا فایل‌ها در حافظهٔ گوشی‌ت ذخیره بشه.
البته به دلیل پر شدن سریع حافظهٔ گوشی‌ت این کار رو توصیه نمی‌کنیم.


دانلود برنامه‌های هک شده (مود شده) امکان پذیره؟

ما به حقوق توسعه‌دهندگان ایرانی و خارجی احترام می‌گزاریم و از ارائه این برنامه‌ها معذوریم.


چرا نسخهٔ رایگان (آزمایشی) بازی رو گذاشتید؟

ما برنامه‌های غیررایگان رو فقط با مجوز توسعه‌دهنده منتشر می‌کنیم بنابراین از ارائه برنامهٔ کرک شده یا نسخه غیررایگان بازی معذوریم و در این موارد نسخه رایگان (آزمایشی) برنامه یا بازی امکان انتشار در مایکت رو داره.

اگه برنامه‌ای که می‌خواهی رایگان‌ه و در مایکت نسخهٔ کامل‌ش نیست با جستجوی پیشرفتهٔ مایکت یا از بخش تماس با ما درخواست بده.


در کار با یک برنامه‌ به مشکل برخوردم

اگه به هر دلیلی مشکلی در استفاده از برنامه داری یا برای دادن پیشنهاد و موارد مشابه در برنامه‌ها، با توجه به اینکه فقط توسعه‌دهنده امکان تغیر برنامه یا اصلاح اون رو داره، خواهشمندیم این موارد رو با سازندهٔ برنامه مطرح کنی. برای این کار می‌تونی در صفحهٔ جزئیات برنامه، پایین صفحه اطلاعات تماس سازنده رو دریافت کنی.


برای دانلود برنامه‌ای که از مایکت خریدم با پیام «یافت نشد» مواجه میشم

برنامهٔ مورد نظرت احتمالا در مایکت غیر فعال شده اما می‌تونی از منوی مایکت بخش تماس با ما، نام دقیق برنامه و توکن خرید برنامه رو برای ما ارسال کنی تا بعد از بررسی، مبلغ برنامه را برگشت بدیم.

این نکته رو فراموش نکنی محصولات درون پرداخت به دلیل مصرفی بودن شامل این موضوع نمی‌شه.


گزارش تخلفات

چطور از یک برنامه شکایت کنم؟

در صورتی که بعد از اجرای برنامه، محتوا و یا عملکرد اون با توضیحات‌ش مغایرت داشت کافیه در پایینِ صفحه جزئیات همون برنامه؛ گزینهٔ "ارسال گزارش تخلف" رو انتخاب کنی.
ما همه‌ٔ شکایت‌ها رو بررسی کرده و در صورت صحتِ گزارش؛ اقدامات لازم رو در مورد اون برنامه انجام میدیم.


گزارش تخلف یک کاربر

اگه در مایکت کاربری رو دیدی که (عکس پروفایل، نام مستعار، نظر، دربارهٔ من) نامناسب داشت کافیه از صفحه پروفایل کاربر با انتخاب آیکون گزارش تخلف این مورد را به ما اطلاع بدی.


برنامهٔ مایکت

چطور دوستام رو به مایکت دعوت کنم؟

می‌تونی از منوی مایکت گزینهٔ معرفی مایکت به دوستان رو انتخاب کرده، و لینک مایکت رو برای دوستات ارسال کنی.


با برنامهٔ مایکت مشکل دارم

ما در ‌مایکت به دنبال ارائه خدمات در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز هستیم، اما به دلایل مختلف ممکنه بعضی اوقات در این خدمت‌رسانی وقفه ایجاد بشه. اگه به مشکلاتی مثل عدم نمایش محتوا در صفحه اول، مشکل جستجو یا عدم کارکرد صحیح بخشی از مایکت روبرو شدی مطمئن باش که تیم ما در حال تلاش برای رفع مشکله و در صورتی که بعد از چند دقیقه مشکل حل نشد، کافیه از طریق بخش تماس با ما موضوع رو مطرح کنی.
ما به سرعت این موضوع را بررسی کرده و سرویس را به حالت عادی‌ش برمی‌گردونیم.


چرا مایکت متوقف می‌شه؟

اگه با توقف اجباری (Force Close) در برنامه موتجه شدی لطفا موارد زیر رو امتحان کن:
  1. اطمینان از وجود فضای خالی در حافظه دستگاه (RAM)
  2. ریست کردن دستگاه (خاموش و روشن کردن)
  3. حذف مایکت و نصب دوباره آخرین نسخه از سایت مایکت

در صورت برطرف نشدن مشکل لطفا با مشخص کردن روند دقیقی که برنامه بسته می‌شه (مثلا لمس کردن گزینه‌ای خاص در برنامه) و مشخصات گوشی‌ت، از طریق بخش تماس با ما موضوع رو مطرح کن.


برنامهٔ مایکت چه دسترسی‌هایی نیاز داره؟

اجرای برنامهٔ مایکت نیاز به دسترسی‌هایی داره که موقع نصب، این دسترسی ها رو می‌گیره در صورت عدم صلاحدید می‌تونی این دسترسی رو لغو کنی برای این کار به تنظیمات (Settings) گوشی‌ت برو؛ به بخش Applications/ Permissions رفته و برنامهٔ مایکت رو انتخاب کن. ممکنه اسم این بخش‌ها در گوشی‌های مختلف فرق کنه. در این قسمت می‌تونی دسترسی‌ها رو فعال یا غیرفعال کنی:
  1. تماس مستقیم با شماره تلفن‌ها
    directly call phone numbers
    android. permission. CALL_PHONE
    یکی از شیوه‌های پرداخت در مایکت، پرداخت از طریق کدهای USSD و برای اجرای اون، دسترسی تماس مستقیم با شماره تلفن‌ها لازمه.

  2. خواندن وضعیت تلفن و شناسه
    read phone status and identity
    android. permission. READ_PHONE_STATE
    اطلاعاتی از قبیل روشن یا خاموش بودن صفحهٔ گوشی را در اختیار مایکت می‌گذاره تا در شرایط مختلف رفتار مناسبی نشان بده.

  3. موقعیت مکانی تقریبی (مبتنی بر شبکه)
    approximate location
    android. permission. ACCESS_FINE_LOCATION
    برای نمایش دادن برنامه‌های متناسب با موقعیت کاربر استفاده می‌شه. با فعال بودن موقعیت‌ت در تنظیمات گوشی، مایکت برنامه‌های متناسب با موقعیت‌ت رو پیشنهاد میده. مثلا برنامهٔ مربوط به رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها یا وضعیت هوای شهری که هستی. به این نکته توجه داشته باش که این دسترسی فقط موقعیت حدودی کاربر(شهر) را تخمین می‌زنه.

  4. تغییر یا حذف محتویات کارت حافظه
    modify/delete SD card contents
    android. permission. WRITE_EXTERNAL_STORAGE
    این دسترسی برای دانلود برنامه‌ها روی حافظهٔ خارجی گوشی استفاده می‌شه.

  5. خواندن کارت حافظه
    read external storage
    android.permission.READ_EXTERNAL_STORAGE
    این دسترسی هم برای خواندن برنامه‌های دانلودشده روی حافظهٔ خارجی دستگاه استفاده می‌شه.

  6. یافتن حساب‌ها در گوشی تحت عنوان مخاطبین یا Contacts))
    find accounts on the device
    android.permission.GET_ACCOUNTS
    موقع ثبت‌نام در مایکت اگه حسابی در گوشی‌ت ثبت کرده باشی به صورت پیش‌فرض اسم حساب‌کاربری‌ت با این حساب پر می‌شه تا کار رو برای ثبت‌نام ساده‌تر کنه و مجبور به ورود دوبارهٔ اطلاعات نباشی.

  7. دسترسی کامل به اینترنت
    full Internet access
    android.permission.INTERNET
    تقریباً همهٔ امکانات مایکت با وجود همین دسترسی ممکن می‌شن. امکاناتی از قبیل دانلود برنامه‌ها، ورود به حساب‌کاربری، مشاهدهٔ برنامه‌ها و اکثر صفحات مایکت از طریق دسترسی به اینترنت ممکن هستن.

  8. پرداخت از طریق مایکت
    payment through MYKET
    ir.mservices.market.BILLING
    اکثر برنامه‌های ارائه‌شده در مایکت از این دسترسی برای پرداخت‌های درون برنامه‌ایشون استفاده می‌کنن و این کار رو از طریق سرویس ارائه‌شده از طرف مایکت انجام میدن. برنامهٔ مایکت این دسترسی رو برای سیستم عامل اندروید تعریف می‌کنه تا این دست از برنامه‌ها بتونن از طریق اون سرویس‌های لازم رو به کاربر ارائه کنن. مشخصه که بدون وجود برنامهٔ مایکت در گوشی، پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای هم بی‌استفاده می‌شن و در نتیجه برنامه‌ها نمیتونن سرویس کاملی به کاربر ارائه کنن. طبق تعهد صورت گرفته بین ‌مایکت و توسعه‌دهندگانش؛ به جز برنامه‌هایی که شارژ سیم‌کارت در برنامه می‌فروشن، بقیهٔ برنامه‌ها باید پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای‌شون رو از این طریق پیاده کنن تا ‌مایکت بتونه امنیت عملیات پرداخت رو تضمین کنه.

  9. مشاهدهٔ اتصالات شبکه
    view network connections
    android.permission.ACCESS_NETWORK_STATE
    اگه گوشی‌ت به شبکه‌ای وصل نباشه، مایکت از طریق این دسترسی به موضوع پی برده و بهت اطلاع میده تا گوشی‌ت رو به اینترنت وصل کنی.

  10. مشاهدهٔ اتصالات Wi-Fi
    view Wi-Fi connections
    android.permission.ACCESS_WIFI_STATE
    در تنظیمات مایکت گزینه‌ای وجود داره تا اگه کاربر ترجیح بده که با شبکهٔ موبایل، برنامه‌ها یا به‌روز‌رسانی رو دریافت نکنه، این گزینه رو فعال کنه و برنامه‌ها رو فقط با شبکهٔ Wi-Fi دانلود کنه.

  11. اجرا شدن در هنگام راه‌اندازی
    run at startup
    android.permission.RECEIVE_BOOT_COMPLETED
    به دلیل حیاتی بودن سرویس پرداخت درون برنامه‌ای که برای اجرای برنامه‌هایی که با پرداخت درون برنامه‌ای پیاده‌سازی شده، (با توجه به توضیحاتی که در مورد دهم به اون‌ها اشاره شد) لازمه موقع روشن شدن گوشی، مایکت کارش رو شروع کنه تا این‌ نوع برنامه‌ها بتونن از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای مایکت استفاده کنن.

  12. کنترل لرزش
    control vibration
    android.permission.VIBRATE
    اگه نسخه‌ای جدید از مایکت در دسترس باشه، دستگاه با لرزش به کاربر اطلاع میده.

  13. ممانعت از به خواب رفتن دستگاه
    prevent device from sleeping
    android.permission.WAKE_LOCK
    این مورد برای اطمینان از دانلود صحیح برنامه‌ها‌ست تا وقتی صفحهٔ گوشی خاموشه، مایکت مطمئن باشه که برنامه‌ها دانلود می‌شن و دانلود اون‌ها قطع نمی‌شه. بعد از دانلود برنامه‌ها، مایکت این قفل رو رها می‌کنه.

  14. افزودن میانبر
    install shortcut
    com.android.launcher.permission.INSTALL_SHORTCUT
    در تنظیمات مایکت گزینه‌ای وجود داره تا درصورت ترجیح کاربر، بعد از نصب برنامه‌ها میانبرِ اون‌ها به صفحهٔ خانگی اجرا‌کنندهٔ گوشی اضافه بشه. این دسترسی مجوز انجام این کار رو میده.


همکاری با ما

برنامه‌ای رو که ساختم چطور در مایکت قرار بدم؟

برای ارائه برنامه‌های اندرویدی در مایکت کافیه از آدرس developer.myket.ir به عنوان توسعه‌دهنده ثبت نام کنی. لینک فعال‌سازی به ایمیل‌ت ارسال می‌شه. لطفاً صندوق‌ورودی(‌INBOX) یا پوشهٔ هرزنامه(SPAM) رو بررسی کرده و روی لینک ارسالی کلیک کن.

توجه:
* لطفاً از کامپیوتر و آخرین نسخهٔ مرورگر Chrome یا Firefox برای ثبت نام استفاده کن.
**حساب‌کاربری توسعه‌دهنده و کاربر در مایکت یکسانه و اگه یک‌بار از سایت یا برنامهٔ مایکت ثبت‌نام کردی با همون می‌تونی وارد حساب توسعه‌دهندگی‌ت بشی.


می‌خوام در مایکت کار کنم

برای آگاهی از فرصت‌های شغلی موجود در مایکت می‌تونی به اینجا مراجعه کنی و در صورت تمایل رزومه‌ت را برای ما ارسال کنی.


من توسعه دهنده‌م و مشکل دارم

از آدرس developer.myket.ir وارد پنل توسعه دهندگی‌ت شو و از بخش ارتباط با مدیریت گزینهٔ پشتیبانی انتخاب کن یا با دکمهٔ بازخورد مشکل و عکس خطا را ارسال کن. می‌تونی مستقیما با ایمیل developer@myket.ir هم موضوع رو مطرح کنی.


مای‌نت

مای‌نت چیست؟

یه شبکهٔ اجتماعی داخل مایکته تا کاربرها بتونن با هم در مورد برنامه‌ها تبادل نظر کنن. در این شبکه تو می‌تونی بقیهٔ کاربرها رو دنبال کنی، در صفحهٔ پروفایل‌ت می‌تونی لیستی از برنامه‌های مورد علاقه‌ت رو ثبت کنی و به دوستات و اون‌هایی که دنبالت می‌کنن، پیشنهاد بدی. هم‌چنین می‌تونی برای پروفایل‌ت؛ عکس، نام مستعار، نام کاربری و دربارهٔ من اضافه کنی.